Com ajudar el teu equip a tornar a la rutina després de les vacances.

Publicat el 07-01-2023
Tots perdem una mica la noció de la rutina quan ens anem de vacances. Després d'estar un parell de setmanes descansant i deixant-nos portar, perdem el *mindset” amb el qual portem treballant tot l'any. La reincorporació a l'oficina després d'aquests dies de desconnexió pot ser una mica dura. Per això, des de la direcció de l'empresa, hi ha algunes coses que podem fer per a facilitar a l'equip la volta a la rutina.
Com ajudar el teu equip a tornar a la rutina després de les vacances.
En primer lloc, hem de tenir en compte que els primers dies són els més complicats, però passades una o dues setmanes tot anirà tornant a la normalitat. Com a gerents, és recomanable adoptar una actitud més flexible aquests primers dies, i estar disposats a escoltar.

A causa de la pandèmia, moltes empreses estan començant a incorporar un model de treball híbrid: treballar uns dies des de l'oficina i altres des de casa. Si aquesta opció encaixa amb el teu negoci, pot ser una bona alternativa a implantar en la teva empresa. D'aquesta manera, en treballar des de la comoditat de les seves cases, la volta al treball no serà un canvi tan “dràstic” per als treballadors.

També és important que els empleats organitzin amb antelació la volta a la rutina, ja que molts es van de vacances i deixen tasques pendents. Com a dirigents, els podem ajudar de diferents formes. D'una banda, podem enviar-los un correu electrònic el dia previ de la seva reincorporació, posant-los al dia de la situació de l'empresa, l'estatus de les seves tasques i els avenços que s'han fet. D'altra banda, podem informar sobre quines de les seves tasques són prioritàries, perquè s'estructurin el treball de la manera en què considerin convenient. A més, és important gestionar la quantitat de treball que els encarreguem, ja que no hi ha res pitjor que tornar a l'oficina després de vacances i no tenir res a fer. El recomanable és que sigui una quantitat justa per a no avorrir-se, però tampoc excessiva, ja que el nivell de rendiment serà més baix.

Finalment, un estudi demostra la importància d'incorporar moments de diversió i oci en les nostres rutines setmanals, per a evitar estar en constant espera del cap de setmana. Com a gerents, podem organitzar esdeveniments interns per a tots els empleats (per exemple, una barbacoa o un aperitiu), o activitats per a fer amb els companys fora de l'horari laboral (com suggerir anar a prendre alguna cosa al final de la jornada). A més, els podem oferir alguns beneficis per a canviar en el seu temps lliure, com a descomptes o vals per a anar a esdeveniments culturals, el cinema o un spa.

Salutacions,
Yes Publicitat

Fonts:
Forbes. Tips per a facilitar la volta al treball després de les vacances. Forbes España, 15 *July 2016, www.forbes.es/empresas/9014/tips-para-facilitar-la-vuelta-al-trabajo-tras-las-vacaciones/.

eres, Mónica. Aquestes són les claus per a evitar que la volta de les vacances no es converteixi en un caos.Vogue Business, 26 July 2022, https://business.vogue.es/carrera/articulos/claves-evitar-vuelta-de-las-vacaciones-no-se-convierta-en-un-caos-productividad-habitos-estrategia/599.
VOLVER
Com ajudar el teu equip a tornar a la rutina després de les vacances.
Twitter
Facebook