¿EN QUÈ CONSISTEIX GOOGLE ANALYTICS 4?

Publicat el 12-07-2022
L'objectiu de Google dels últims anys és simplificar a l'usuari el mesurament del seu màrqueting online. Google Analytics 4 (GA4) és l'última propietat de mesurament que ha dissenyat l'empresa, la qual facilita entendre què succeeix amb les nostres propietats digitals.
¿EN QUÈ CONSISTEIX GOOGLE ANALYTICS 4?

Principalment, GA4 es diferencia de la seva predecessora (coneguda com a Universal Analytics) que no posa el focus a mesurar el que succeeix en una pàgina web, sinó que ofereix mètriques rellevants per a altres propietats digitals, com poden ser les aplicacions mòbils. Així doncs, s'incorpora el “mesurament multidomini”, la qual permet unificar en un sol flux els diferents dominis de la nostra marca. A continuació explicarem algunes de les noves funcionalitats:


En primer lloc, Universal Analytics oferia dades sobre les pàgines vistes per l'usuari i les sessions, mentre que GA4 mesura els “esdeveniments”. Un esdeveniment és tota interacció de l'usuari amb la pàgina web (moviment del ratolí, clics, accions del teclat, etc.). A més, ara és molt més fàcil editar-los i corregir-los.


Seguidament, aquesta actualització ofereix prediccions, les quals es basen en l'ús del machine learning. Per exemple, ens indica quina és la probabilitat d'abandó o conversió de l'usuari. A més, GA4 usa noves mètriques com els scrolls, clics i descàrregues d'arxius.


De cara al 2022, Google es va proposar abandonar l'ús de les cookies, aquells fitxers que emmagatzemen informació sobre els usuaris que visiten una pàgina web. Amb l'objectiu de respectar la privacitat dels usuaris i protegir les seves dades, aquesta actualització ofereix mètriques d'anàlisis de dades sense necessitat de cookies.


Els informes també han millorat i ara són més intuïtius, ja que han estat simplificats i reorganitzats. Per exemple, ara podem conèixer el “cicle de vida” dels usuaris, és a dir, les etapes que defineixen la relació del client amb la marca (coneixement de la marca, adquisició del producte, fidelització…). D'aquesta manera, en l'informe d'adquisició es pot observar quins són els canals de venda que millor funcionen, i en l'informe de retenció podem esbrinar quines són les accions que realitzen els nous clients


En general, podem dir que Google Analytics 4 ens permet fer un millor seguiment del viatge del client. L'actualització ofereix també algunes funcionalitats premium de manera gratuïta, com la integració del magatzem de dades BigQuery.


Per a aprendre a instal·lar GA4 pots accedir a aquest enllaç. No obstant això, has de tenir en compte que aquesta actualització suposa un gran canvi quant a les mètriques. Per això, és recomanable deixar que convisqui un temps amb la configuració prèvia d'Universal Analytics fins que l'equip s'acostumi a la nova manera de mesurar.


Una salutació,

Yes Publicitat.


Fonts:
Thomas, David. 2020. Google Analytics 4: cómo se configura y qué novedades presenta. Cyberclick.
www.cyberclick.es/numerical-blog/google-analytics-4-como-se-configura-y-que-novedade
s-presenta

Ayuda de Analytics. Presentamos Google Analytics 4 (GA4). Google.
www.support.google.com/analytics/answer/10089681?hl=es

VOLVER
¿EN QUÈ CONSISTEIX GOOGLE ANALYTICS 4?
Twitter
Facebook